Warm up

Warm up

Úmyselne som vybral tento názov príspevku, pretože je to naozaj len také zahrievacie kolo po tejto krajine. Vyrazili sme skoro ráno z Edinburghu smerom na západ. Prvý pit stop bol naplánovaný v South Queensferry, malom mestečku kúštik od Edinburghu. Toto miesto, hojne navštevované turistami pripomína trošku Talianske prímorské letoviská,,najmä množstvom pubov,reštaurácií a obchodíkov so suvenírmi. Zlatým klincom pre turistov je pohľad na dva úchvatné mosty ponad záliv Firth of Forth. Pokračovali sme ďalej na západ,pozdĺž zálivu ku kaštieľu Blackness, vybudovaného za účelom stráženia zálivu. Odtiaľ je len na skok do Boness, starého banského mestečka, v ktorom okrem banského múzea nájdete priam rozprávkovo zrekonštruovanú starú železničku, fungujúcu len pre historické jazdy vlakov. Z Boness cesta ďalej na západ nekopíruje záliv, pretože obchádza ropnú rafinériu Grangemouth, niečo podobné, ako náš Slovnaft. Na druhú stranu zálivu prechádzame mostom Kincardine Bridge, podstatne nižším, ako svetoznáme mosty v Queensferry, lebo hĺbka vody je už v tejto časti zálivu nevhodná pre zaoceánske lode. Kopírujeme záliv z opačnej strany a zastavujeme v dedinke Culross, tu akoby sa zastavil čas. Maličké kamenné domčeky učupené pozdĺž uzulinkých cestičiek vydláždených kameňmi. Okienka domov sú malinké, nikde ploty, ani záclony, ani žalúzie, taká akási duševná čistota tam ešte na Vás dýcha. Míňajúc obrovský nákladný prístav, asi tak oproti Blackness sa dostávame do North Quensferry. Tu treba navštíviť tzv. podmorský svet. Niečo veľmi podobné oceánografickému múzeu v Monaku. Po nevšednom zážitku v múzeu mi nedalo, aby som nenakukol do rybárskej krčmy. Miestni štamgasti na mňa civeli prepitými očami v nemom úžase. Rodina ma čakala pre istotu vonku. Tej vôni pečenej ryby sa však odolať nedalo. Tak som objednal štyri porcie, rybári okamžite uvoľnili jeden stôl a my sme sa tam naozaj výborne najedli a pokecali. Mysleli si, že sme Poliaci, tých tu oni moc nemusia, ale keď sa všetko vysvetlilo, zavládla družná debata. Cesta domov cez Forth Road Bridge bola technickým spestrením nádherného výletu. A nemôžem si zase odpustiť nejaké to prirovnanie. Heslo našich policajtov je Pomáhaj a Chráň, ale skutky sa ani len nepribližujú k heslu. Ošklbať za každú cenu, to je krédo dopravákov na Slovensku. Tu Vám naozaj pomôžu,ako sa len dá. A vodiči? Žiaden vystrčený prostredník na ruke, žiadna agresivita, vládne tu neskutočná ohľaduplnosť. …..akosi som sa rozkecal, odbočujem už k domu….. Želám krásny víkend.

[add_to_cart id=”” sku=”P004″]

Autor

andy

Posledné Príbehy AutoraKategórie AutoraAutorové ZnačkyNajnovšie komentáreKnihy Autori

4 názory na “Warm up”

  1. Tiež som veľa najazdil v Holandsku a mám ten istý pocit aj z vodičov a aj z policajtov. Holandsko je krajina cyklistov a keby tam jazdili naši vodiči, asi by výrazne ovplyvnili demografický rozvoj tejto krajiny. Tam bežne mamičky nasadia na bicykel svoje detičky a bez strachu si bicyklujú po cestách. Priznám sa, tu na Slovensku by som svoje deti na bicykel neposadil. Niekde som to už tuším písal, prechádzajúca sa čajka, alebo holub, dokáže bez problémov zastaviť celú premávku. Nemajú vodiči problém zastaviť a v kľude počkať pokiaľ si čajka prejde trebárs na druhú stranu, alebo pokiaľ doje nejaké povaľujúce sa jedlo na ceste.

  2. A čo sa týka policajtov podobne. Podarilo sa mi v Holandsku porušiť predpisy viackrát, dokonca som vošiel aj do protismeru a stále som bol policajtmi len upozornený. Po hliadkach ani nechyrovať. všade majú kamery. Akonáhle som prešiel slovenské hranice, už som bol v strese. Samí zelení, hrúza. A moja posledná pokuta? Samozrejme priznávam chybu, bol som neznalý predpisov, ale keďže som veľa, veľa vodičov videl jazdiť so zapnutými hmlovkami predpokladal som, že sa asi zmenil zákon a je to povolené. Nechcelo sa mi to preverovať a jazdil som aj ja na hmlovkách. Bol som potešený, lebo často mením svoje H7-čky. No a pri prvej kontrole mi samozrejme hneď naparili 30€-ovú pokutu, ešte mi aj zobrali vodičák, keďže som nemal hotovosť pri sebe. No neviem. Pripadá mi to na hlavu a myslím si, že by úplne stačilo upozornenie. A v snahe vysvetliť to našej žabke, že je to buzerácia, že určite si plní len nastavené plány sa náš zástupca zákona tak rozčúlil, že som to nechal radšej tak.

  3. Jasné je všeobecne známe, že musia plniť plány.Veľa policajtov, ktorých vidíme na cestách, má to slúžiť ako prevencia, ale aj ja si myslím, že opak je pravdou. Zase nejaká chorá hlava to vymyslela. Ale na Slovensku je takých nariadení, zákonov viacero a najhoršie na tom je, že ľudia už iba kývnu rukou a povedia: na Slovensku je to tak(Kocúrkovo)

  4. Ďakujem Vám obom za komentáre. Ja som inak fanatický cyklista, mám veľmi veľa najazdeného po Európe a musím veľmi nerád priznať,že na SK sa jazdí najhoršie. Tých pár metrov cyklociest je hanbou Slovenska a mimo nich jazdiť, je priam životunebezpećné. Nuž ale čo chceme my cyklisti,keď ešte ani tie naše dve najväčšie mestá nespája diaľnica. A k tým policajtom, ak dovolíte, jednu príhodu odtiaľto. V noci, o jednej som išiel pre manželku do práce, je to asi 10 km a cestou som sa zastavil na pumpe. Mali sme vtedy staré Daewoo Matiz. Zabuchol som si v spínacej skrinke kľúče, mal som pokazené zamykanie, čiže som stál pred zamknutým autom, bezradný. Tá pumpa bola asi tak v strede cesty. Náhradné klúče ostali samozrejme doma. Nevedel som si rady. Samozrejme, že aj mobil ostal na sedačke. Ostávalo mi asi 5 minút času do konca smeny manželky, bože, čo teraz. Bolo mi jasné, že ostane vystrašena, čo sa asi stalo, keď nedvíham mobil a nečakâm ju pred robotou. Vtom zbadám policajtov, prišli na pumpu na kávičku. Povedal som, čo sa mi stalo. Okamžite vstali, vzali kávu a mňa do policajného auta, odviezli ma pre manželku do práce, odtaiľ nás vzali domov, ja som zobral náhradné kľúče, odviezli ma na pumpu k autu. Všetko s úsmevom na tvári. ….ach, keby to nekončilo všetko na tom, ako píšete dobre, skonštatovaní, že na Slovensku je to tak…. Páni, ešte raz ďakujem a PS vytvorili Ste túto stránku fakt dobre.

Pridajte Komentár